måndag 4 april 2011

Kan detta vara lösningen?


Fick ju en tid till läkaren på reumatologen i Lund äntligen och var där idag. Det var en mycket ödmjukare och trevligare attityd idag än vad det varit via telefon innan. Synd att det ska ta att man försöker söka sig där ifrån för att de ska börja lyssna. Försökte förklara för honom om mina ökade problem med värk osv och hur det ställer till problem för mig i vardagen. Har ju inget att kontra med mer än att trycka i mig värktabletter. Jag ska ju även arbeta ett helt arbetsliv och kroppen ska gärna hålla för det så vill ju få den hjälp som finns tillgänglig. Många lever ju med reumatism så det finns ju mediciner att få som hjälper och underlättar. Äntligen fattade han i alla fall och föreslog att jag kanske ska testa plaquenilen. Jag är beredd att se om den funkar, kan den lugna ner "skoven" så är det helt klart guld värt. Han ville dock kolla än en gång så lungorna inte krånglar pga astma. Litade visst inte på vårdcentralen där. Han vägrar tänka i banor att det skulle kunna vara lungsäcksinflammation, säger att det inte verkar så. Dock säger andra läkare att det verkar vara det. Man blir lagom förvirrad. Får väl se, så länge Orudisen håller det i shack så spelar det kanske ingen roll. Han verkar dock lite mer villig att utreda nu, frågan är om det håller i sig eller om han släpper igen om han inte hittar svaren tillräckligt snabbt. Jag vet att jag inte är lätt att diagnostisera, sådana här sjukdomar är ju ofta krångliga. Jag har många olika och diffusa symptom vilket gör det krångligt, men jag förtjänar väl att de försöker allt de kan ändå tycker jag. Nu velar jag dock lite för har ju en tid till Kristianstad i slutet av månaden. För mig känns det att mitt förtroende för Lund är lite för förstört för att jag ska känna att jag har den backup jag behöver om nytt uppkommer. Kände ångest och vansinnig nervositet när jag skulle dit idag och borde kunna känna mig mer trygg i min läkarkontakt och hoppas att jag kanske kan det om jag börjar gå hos en ny läkare i Kristianstad istället. Jag vill ju dock inte hamna i att det det hur långt tid som helst innan nästa läkare vill testa ge mig plaquenil. Jag vill ju testa för att se om det ger resultat för som det är nu funkar ju bara inte. Efter mycket velande och funderande har jag nog bestämt mig för att träffa hon i Kristianstad och helt enkelt vara ärlig med mina tankegångar och oro. Hoppas att det funkar och vi kanske kan nå någon form av förståelse. Då kan jag ju skriva över mig där. Får väl se, det rör sig i alla fall framåt och det känns bra och är faktiskt väldigt lättad att jag kanske äntligen är i närheten av någon form av lösning :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar