söndag 6 mars 2011

Stödhem


Jag bestämde mig efter mycket funderande på att testa ställa upp som stödhem för KKS. Vi var iväg och hälsade på hos en av kontaktpersonerna som också har många stödhems katter. Min far och syskon var med. Då min far vill ha sällskap till Kiro som verkligen verkar ha saknat Michiru så han bestämde sig för att adoptera en katt. Tim (som döpts om) som Daniel fastnade för fick flytta till pappa.

Tudor och Theo (Tims bröder) har nu fått flytta hem till mig tills de får ett permanent hem. Tudor behöver nog inte vänta då min far fastnade för honom och funderar på att adoptera honom också.
Michiru tog situationen bättre än jag trott. Visst hon morrar och fräser lite för att visa vem som är boss men uppför sig bra annars. Kaori är lite rädd men det släpper nog så småningom.

Första dagen låg dem bara och tryckte i köket, de är rätt rädda av sig. Idag öppnade jag dörren så de kunde gå ut om de ville. Tudor tog chansen direkt och har undersökt lägenheten sen dess. Theo är lite mer rädd av sig och vågade först inte. Men efter några timmar blev han ensam och började kalla på Tudor. Men Tudor hade inte tid så till sist fick Theo leta upp honom själv :P nu går de runt tillsammans och undersöker allt ^^ Riktiga sötnosar.

Letar du katt? Kanske är Theo är katten för dig? Du finner honom på kks.nu. Theo som är på bild kommer lägga upp bilder här sen Tudor också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar