söndag 27 mars 2011

Nya återvändsgränder men samtidigt nya framsteg

Malmö var verkligen ytterligare en dead end. Fick ett mycket besvikande brev om hur de inte tänkte ta tag i mitt fall då detta var Lunds ansvar och att de skickade mitt brev vidare till Lund. Efter en del upprörda samtal visade sig att båda avdelningarna har samma stolpskott till chef sedan sammanslagningen. Bad luck! Var väldigt upprörd och låg resten av dagen i migrän. Dagen därpå fick det bli nya tag. Skam den som ger sig väl? Skickade vidare egenremissen till Kristianstad och förberedde mig för en lång väntan.

Förra lördagen började hela mitt högra ben att värka och mina värktabletter gjorde plötsligt inte mycket från eller till längre. Efter 4 dar blev det akuten för att utesluta olika anledningar. Men de hittade inget så det är troligtvis bara reumatismen som blivit aningen värre igen. Det har varit nonstop fram tills idag och verkar inte ge sig än, det brukade inte hålla i sig så envist tidigare.

När jag kom hem fann jag glädjande ett brev från Kristianstads reumatolog. De har valt att prioritera mig för en tid redan i april, Äntligen.


Lund anade nog att något var på gång. Plötsligt dagen efter ringde den suriga sjuksköterskan där och annonserade hur duktiga dem varit för de har skakat fram en tid hos min läkare där nu i april.

Så hur gör jag nu? Vilken tid tar jag? Men tror det blir Kristianstad för Lund försöker nog bara hålla mig lugn och jag har nog redan gett upp på dem ändå. Det kommer nog inte hända mer där ändå. Kanske bäst att dra vidare och se om det ger mer framgång istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar