onsdag 9 mars 2011

Nya beslut & nya framsteg

Efter att ha konstaterat att min läkare i Lund inte tar tid till mig eller planerar att göra en ordentlig utredning så har jag ringt runt och jagat ett ny reumatolog i Skåne. Kristianstad har syrran dålig erfarenhet av, de struntade i henne i början när hon blev sjuk. Jag testade ringa ändå, en annan läkare där är kanske bättre. Det går ju dock inte att bara bli överförd till en ny läkare trotts att man redan är aktuell hos en inom samma område. Nej då behövde Lund skicka en remiss (som om de kommer göra det haha) eller får jag skicka en egenremiss. Det skulle ta ett antal månader innan jag skulle kunna komma till en läkare där, månader som jag känner redan har slösats. Fortsatte i alla fall ringa vidare och kom till sist till Malmö. Detta verkar lovande. Hon jag pratade med verkde väldigt sympatisk och ansåg att det helt klart var min rätt att byta läkare och om de inte lyssnade i Lund var det kanske bäst att byta helt och hållet. De skulle titta på min remiss samma dag den kom in och det skulle max ta 3 veckor för mig att få en tid till en läkare. Jätte bra så Malmö får det bli :D jag hoppas verkligen detta kommer bli bra. De bör ha haft hos sig igår så nu är det bara att vänta och se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar