torsdag 31 mars 2011

Kattkomando Syd - Där hjälparen är i fokus


Ja för så är det banne mig som jag har uppfattat dem sen jag blev stödhem för dem. Min kontaktperson är en fullkomlig fanatiker som bara går one and one om sina privata skulder hon har tagit på sig för dessa katter. Ja gud vilken ängel hon är. En gång till som jag hör om dessa skulder och ynkandet om det så åker datorn ut genom fönstret. Jag pallar inte! En sådan sak gör man genom ett aktivt beslut som man faktiskt sen får stå för själv. Sluta tigg pengar & gnäll inför alla! Det ger inte sympati, det uppfattas som patetiskt & frånstötande.

Jag gick in i detta med tron att katterna var i fokus, att hitta bra hem till dem, inte hjälparens och dennes fantastiska godhet och behov av bekräftelse. Blir verkligen avskräckt från dem när de tar beslut som går ut negativt över katterna bara för man inte håller med dem om hur synd det är om dem på ett aktivt & överösande sätt.

Visst är nog inte alla inom KKS på detta sätt, där finns säkert vettiga jordnära människor där med. De får säkerligen ständigt se delar av sitt arbete grusas av dessa fanatikers som lämnar ett snigelspår av dåliga konsekvenser och bortskrämda hem och stödhem.

Det är ju dock synd att sådana människor som lever i sin egen fanatiska psykotiska bubbla där de gett sig själva gloria & vingar & sitter och klappar sig själva på axeln ska få förstöra så för de andra. Dessa människor är ju så övertygade om sin godhet och ser nog inte att många av de omkring dem nog inte tycker om dem särskilt mycket alls.

Jag vet inte om jag vill fortsätta mitt samarbete med KKS i framtiden jag har inte bestämt mig än. Kanske det blir en annan förening. Men hur undviker man dessa fanatikers som inte ens vet vad ordet ödmjuk betyder? Hur undviker man dessa fanatikers som egentligen bara gör det för att höja sig själva där målet för arbetet kommer i andrahand efter detta? Det verkar tyvärr krylla av dem inom detta område. Tragiskt när målet för arbetet, hem till katterna, glöms bort på detta sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar